BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Bismillaahir Rohmaannir Rohiim

Blog Archive

Friday, June 17, 2011

Saat2 Akhir Bersama Mereka...

Entri kali ni aku cuma mau cerita pasal mereka2 ni....kosmate aku sepanjang aku berada di UMS (Universiti Malaysia Sabah).....Sebelum tu, kena jelaskan kat sini(Sbb ada antara korang yg terbaca ni bukannya knl aku n knl UMS ni hehehe)....Ok firstly kena bg tau, kat UMS ni, fakulti (bagi kebanyakan universiti2 di Malaysia ni) tidak dipanggil fakulti, sebaliknya kena panggil Sekolah.....Kolej bagi kediaman pelajar pulak di panggil Kampung...(Ni ala2 old school skit nama).

AKu kat UMS study kat Sekolah Pendidikan dan Pembangunan Sosial(SPPS)...dalam SPPS tu banyak course, n aku plak ambik bidang pendidikan dengan sains sosial (Geografi dan Sejarah/HT17).....Ha....dalam Batch aku 2007/2008, hanya ada seramai 42 orang sahaja yang masuk HT17 ni...

Ha...ini la muka2 kawan satu kos aku HT17.......(Gambar yg kat bawah ni gambar time kami tahun 1..hehehhe...muda2 lagi..)

Ok kalu gambar kat atas tu adalah gambar muka2 suci time tahun 1...Na..kat bawah ni aku nak show kan dgn korg gambar2 terbaru kita orang....Berikut ni adalah gambar2 yang aku sempat ambik n kumpul time last dinner kita orang n last BBQ kat Teluk Likas.....LAyannnn~~~

Ada lagi.......

Ha....kalau korang perasanlah kan...cantik kan view tempat dalam gambar2 tu??? Aku mmg suka tempat ni....Lokasi tempat ni adalah di Teluk Likas Kota Kinabalu......Bagi blogger2 yg terbaca blog ni and berasal dari semenanjung Malaysia (dulu Tanah Melayu hehehhe)...Datanglah ke Sabah...Bandaraya Rimba Tropika.....(Yezzaa....sempat promote)

Next ni adalah picture kami last dinner........"MALAM APRESIASI HT!&"...Bertemakan Red Hitam......Tapi aku lari dari tema....Hahahhahaha....AKu n the gang memakai warna ikut suka ati kita orang.....hahhahaha...Purple putih menjadi tema utama aku malam tu...Bukan saja2 mau lari dr tema...tp memakai warna merah menyebabkan aku hilang keyakinan dgn keadaan tubuh yg agak berisi ni (so korang paham2 jak la ya...)....Jom layan gambar time "MALAM APRESIASI HT17"....Zeaaa~~~~~

Hahahaha.....Yang gambar atas 3 org tu geng aku paling kamcing...(rasanya aku dah pernah post pasal diorang ni pada post sebelum ni)...Tgk kaler baju kami....OUT OF THEME....hhahahah...Macam cakap Mama de' (Pengarah program malam tu/merangkap mama kami satu kos) "Suka ati kamu la nisa....xda nya kamu di halau kalau pakai baju kaler lain" ....Hahahha...I LIKE!!!....

Nah tengok lagi...

Neway malam tu aku sangat2 enjoy….Dari sudut pandangan aku…ramai yg melaram malam tu terutamanya perempuan..hahahhahah (Jgn marah ya….)...Tapi apa pun, itu adalah kenangan terakhir kami dinner sama2 sebelum masing2 membawa haluan masing2.......Sepanjang 4 tahun bersama mereka dan banyak pehel/perangai diorang ni yg ada dalam kocek aku...Tapi itu adalah kenangan yang tak kan ada nilai gantinya...Anggap itu adalah sejarah yang manis and tidak mungkin berulang...

So untuk mengakhiri entri kali ni, aku nak nasihat lah epada kawan2 yg terbaca entri n...Korang hargailah apa yg korang ada skarang ni....Zaman2 study ni la banyak kenangan kita boleh kumpul....Pengalaman yg menjadi guru utama kita dalam kehidupan ni....Lalui hidup ni biar penuh semangat, dan jangan sesekali kita berputus asa....(Ceh ayat lazim yg korang dgr time ceramah)...

Ok renung2kan dan jumpa lagi...

"Together We Stand"

0 comments: